HiFiMAN HE1000 Over Ear World Class Planar Magnetic Headphones Review - HifiMAN iran - WWW.PCMAXHW.COM

انباکسینگ و بررسی پرچمدار هدفون های , های فای من – HiFiMAN HE1000 دیدگاه تان را بنویسید

وقت بخیر, امروز در پی سی ماکس قصد انباکسینگ و بررسی کوتاه پرچمدار هدفون های , های فای من HiFiMAN HE1000  رو داریم.

در نگاه اول به جعبه محصول همانند سایر محصولات های فای من شاهد کیس با روکش طرح چرم هستیم , که برای این محصول گران قیمت به همراه بودن هارد کیس از برند پلیکان – نمونه مشابه جعبه  هدفون های  عرضه شده سری LCD از برند Audeze – ضروری هست .

 

 

HiFiMAN HE1000 Over Ear World Class Planar Magnetic Headphones - HifiMAN iran - WWW.PCMAXHW (1)

 

 

بعد از باز کردن قفل جعبه  کتاب راهنما هدفون را مشاهده میکنیم که البته بیشتر تصاویر خود هدفون هست تا راهنمایی خاصی در رابط با استفاده و پیشنهادات از طرف های فای من  و محتوای دیگری درون راهنما نیست که البته می توانید از تصاویر با کیفیت هدفون درون دفترچه لذت ببرید همچنین توضیحاتی در رابط با تکنولوژی های به کار رفته در هدفون را میتوان در دفترچه همراه با هدفون یافت.

HiFiMAN HE1000 Over Ear World Class Planar Magnetic Headphones - HifiMAN iran - WWW.PCMAXHW (14)

HiFiMAN HE1000 Over Ear World Class Planar Magnetic Headphones - HifiMAN iran - WWW.PCMAXHW (15)

 

 

 

هدفون به همراه 3 کابل عرضه میشود که البته برای این محصول کمتر از این هم نمیتوان توقع داشت.

  • کابل 2.5 به 3.5 میلیمتر
  • کابل 2.5 به 6.3 میلیمتر
  • کابل 2.5 به 4 پین XLR بالانس

 

HiFiMAN HE1000 Over Ear World Class Planar Magnetic Headphones - HifiMAN iran - WWW.PCMAXHW (16)

 

در نگاه اول هدفون بسیار بزرگتر از سایر هدفون های  تولید شده توسط های فای من است ( البته Edition X بعد ها عرضه شد ) , هدفون 480 گرم وزن دارد اما بر خلاف وزن زیاد هنگام قرار گیری روی سر وزن به خوبی تقسیم شده و کاربر به هیچ وجه احساس سنگینی نمیکند , کیفیت ساخت هدفون بسیار بالا بوده و  تمام قطعات به کار رفته  در ساخت از حنس فلز و چرم بوده مقاومت و روام  هدفون را تضمین میکند.

 

HiFiMAN HE1000 Over Ear World Class Planar Magnetic Headphones - HifiMAN iran - WWW.PCMAXHW (17) HiFiMAN HE1000 Over Ear World Class Planar Magnetic Headphones - HifiMAN iran - WWW.PCMAXHW (18) HiFiMAN HE1000 Over Ear World Class Planar Magnetic Headphones - HifiMAN iran - WWW.PCMAXHW (19) HiFiMAN HE1000 Over Ear World Class Planar Magnetic Headphones - HifiMAN iran - WWW.PCMAXHW (20)

 

بخش اصلی یعنی صدا :

اولین نکته ای که باید اشاره کنم این است که با توجه به اهم پایین به هیچ وجه فکر استفاده از این هدفون را با دستگاه ها قابل حمل نکنید , این هدفون مانند اکثر  هدفون های پلنر به دلیل داشتن مقاوت – اهم – پایین نیاز بسیار بیشتری به ولتاژ ورودی دارد. شاید فکر کنید با یک امپلی فایر و دک مثل IFI iDac 2 هم میتوانید استفاده کنید قطعا اینموضوع امکان پذیر است اما  هرگز همچین اشتباهی نکنید زیرا صدای دریافتی به شدت وابسته به امپلیفایر شما میباشد , ممکن است حجم صدا راضی کننده ای را از ترکیب این آمپ  دریافت کنید اما بازی تاره شروع شده  , اگر قصد هزینه جهت تهیه امپلیفایر و دک مناسب ندارید پیشنهاد ما این است تحت هیچ شرایطی فکر خرید این هدفون را نکنید زیرا برای بیشترین بازدهی هدفون قطعا به تجهیزات بسار قدرتمندتری نیاز دارید  ,  به لطف درایو بسیار بزرگ پلنر نصب شده روی HE1000 صدای تولید شده توسط هدفون در قیاس با سایز کاملا بزرگتر از هدفون های مشابه داینامیک همچون Sennheiser HD800 میباشد , پاسخ فرکانسی هدفون فوق العاده سریع است , بیس تولید شده هدفون کاملا لایف لایک و مشابه ساب ووفر است. میتوانم بگویم بهترین و با کیفیت ترین بیسی که تا الان از یک هدفون پشت باز شنیده ام , بیس کیفیت بسیار عالی و عمق فوق العاده ای دارد و کاملا شوکه کننده است حجم بیس هم به نسبت زیاد بوده و کاملا راضی کننده میباشد ( البته بنده نویسنده بیس هد نیستم ولی بیس با حجم مناسب و کیفیت خوب یکی از الزامات هر هدفون است ).

ساند استیج :

تمامی پلنر ها ابعاد استیج واقعی را به گوش شنونده میرسانند و He1000 هم از این قائده مستثنا نیست.ساند استیج قطعا به وسعت H800 یا HD800S نیست اما در نظر داشته باشید سنهایزر در این زمینه کاملا اغراق کرده و قطعا استیج بسیار وسیع تنها در موزیک های کلاسیک نمایان میشود و در سایر سبک ها ممکن هست صدا به صورت غیر طبیعی دورتر از حد واقعی به گوش شنونده برسد اما در HE1000 پهن بودن استیج کاملا مناسب است و از طرفی عمق بسیار زیادی دارد که سنهایزر HD800 , 800S در این زمینه حرفی برای گفتن ندارند.  لایه های صدا و جدا سازی ادوات موسیقی کمتر از شگفت انگیز نیست به همراه تصویر سازی عالی کافیست هنگام شنیدن موسیقی چشمان خود بسته و تک به تک ادوات موسیقی روی استیج را در ذهن خودتان نشانه گذاری کنید. رزولوشن صدا و شفافیت و جزئیات در بالاترین سطح ممکنی هست که یک هدفون میتواند داشته باشد. تک به تک نوت های  موسیقی با تجهیزات مناسب دارای وزن به خصوصی بوده و در سراسر موسیقی نوت ها با وزن های مختلف به گوش میرسند ( در نظر داشته باشید این بخش فقط مختص امپلی فایر های WA22 و WA5 LE هست و با سایر تجهیزات وزن صدا به خوبی به گوش میرسد اما هرگز صدا به زیبایی صدای تولید شده به وسیله دو آمپ نام برده نمیباشد).  صدای خروجی هدفون بسیار به اسپیکر های فول سایز شبیه است , و برخلاف HD800 یا HD800S ریکورد های با کیفیت پایین هم کیفیت قابل قبولی دارند ولی موزیک های های رزلوشن در اولویت اول قرار میگیرند و فکر استفاده با فایل های بی کیفیت را نکنید ,  اچ ای 1000 هدفونی بسیار موزیکال بوده و صدای گرمی تولید میکند و هیچ محدودیتی در سبک موسیقی وجود ندارد زیرا بعد از تست تمامی سبک ها میتوانم بگویم قطعا برای تمامی انها HE1000 انتخاب اول من است

مقایسه کوتاهی با  Audeze LCD-3 F :

صدای اودیزی رو به خنثی , بالانس ولی دارک و با تاکیید روی بیس بوده و امکان دارد به دلیل تاریک بودن بسیار, صدا با جزئیات کمتری به گوش برسد و برای خیلی ها صدا بیش از اندازه بیس باشد و کلریتی و رزلوشن پایینتر , و وزن زیاد هدفون و مشکلات راحتی جای گیری بر رپی سر ( فیزر به کار رفته در اودیزی متاسفانه لبه های کاملا تیزی دارد و با کمی فشار دادن هدفون روی سر گوشتان به سطح تیزی برخورد میکند که  برای هدفون خوشایند نیست و نکته منفی بزرگی است) مناسب نباشد. صدای HE1000 خنثی اما روشن , بالانس , گرم و موزیکال با کیفیت بیس خیره کننده ( حجم بیس تقریبا زیاد ولی کاملا کنترل شده است) با  رزلوشن و شفافیت کاملا بالاتر بوده و تفاوت قیمت کاملا توجیح کننده و به نفع HiFiMAN HE1000 است.

( و شخصا همیشه در قیاس با LCD-2 و یا LCD-3 پیشنهادم برای پلنر ها با توجه به قیمت و عملکرد مدل های HE-6 یا HE-560 هست )

 

نکته : هدفون های Sennheiser HD800 , HD800S تقریبا 50% قیمت HiFiMAN HE1000 هستند و مقایسه بین ان ها شاید منطقی نباشد ولی از این رو که جز پرچمد دار ها هستند باید مقایسه را انجام میدادم ولی هر 2 هدفون برای مخاطب های خاص قطعا عالی هستند.

 

 

نکاتی که باید در رابط با HiFiMAN HE-1000 بدانید :

  • اولین دیافراگم تولید شده با ضخامت نانومتر در دنیا
  • دکتر فنگ بیان و تیمش 7 سال از وقتشان را صرف طراحی و تکنولوژی و ساخت این هدفون گذاشته اند.

مدار مغناطیسی نامتقارن پیشرفته در اچ ای 1000

gtw6_baiye

 

 

 

تجهیزات تست و استفاده شده :

Chord Mojo

Chord Hugo

OPPO HA-1

TEAC UD-301

Pioneer XDP-100R

IFI Audio Micro iDSD

IFI Audio Pro iCan

IFI Audio iCan Special Edition

IFI Audio iDAC 2

Woo Audio WA6

Woo Audio WA7

Woo Audio WA8 Eclipse

Schiit Audio Modi 2 Uber

Schiit Audio Magni 2 Uber

Little Dot MK2 GE JAN 5654W Tube

 

تست های نهایی روی WA22 و WA5-LE انجام شده است و کابل هدفون هم به WyWires Red Series Balanced XLR ارتقا داده شده است.

Woo Audio WA22

Woo Audio WA5-LE

 

 

نتیجه نهایی و جمع بندی نهایی در این بررسی بر اساس این 2 امپ و دک است.

 

Oppo HA-1 و Woo Audio WA5-LE 300B

امپلیفایر WA5-LE به پاور تیوب های Royal Princess 300B و درایو تیوب های Sophia Electric Princess Mesh 300B اپگیرد شده است.

 

 

هدفون های پلنر مگنت قطعا تجربه متفاوتی را برای دوست داران صدا فراهم میکنند , و اگر بعد از خواندن این نقد و بررسی به فکر خرید هدفون پلنر مگنتیک بودید نیازی نیست حتما چندین میلیون برای هدفون هزینه کنید چون دو عدد از بهترین هدفون ساخته شده توسط های فای من یعنی HE400S , HE400i با عملکرد بسیار عالی در قیاس با قیمت پرداختی از این شرکت عرضه شده اند و تجربه تقریبا بی نقصی در بازه قیمت پایینتر به مخاطب ارائه داده و همینطور ارزش بسیار بالاتر در قیاس با داینامیک درایو های مشابه دارند.

این هدفون قطعا در رده گرانترین هدفون های تولید شده در دنیا قرار میگیرد اما در مقایسه با سایر برند ها که گاها تا چند برابر ارزش واقعی قیمت گذاری میشنود هدفون های پلنر مگنتیک های فای من قطعا ارزش بسیار بیشتری در قیاس با قیمت پرداختی دارند , این هدفون برای مخاطبان خود قطعا شاهکار و یک اثر هنری محسوب میشود  و امیدواریم در آینده و با پیشرفت تکنولوژی شاهد هدفون های مشابه اما با قیمت پایینتر باشیم تا دسته بیشتری از افراد بتوانند از آن ها لذت ببرند , اگر با هزینه های بالا تجهیزات صوتی میتوانید کنار بیایید قطعا این هدفون لایق کلمه شاهکار است و من به چیز دیگری نمیتوانم فکر کنم و تنها ایرادی که میتوانم بگیرم به قیمت بالای محصول است. بعد از استفاده از این هدفون با تجهیزات حرفه ای به محض تغییر به دیگر ستاپ ها متاسفانه هدفون های دیگر برایم مثل تلویزیون سیاه و سفید قدیمی هست .

نمرات از 10 میباشد.

کیفیت ساخت : 9
نوع قرار گیری و راحتی : 9
طراحی : 9
دوام : 9
کیفیت صدا : 10
ارزش خرید در قیاس قیمت : 8
امتیاز پی سی ماکس به محصول : 9.0
  • تمام مطالب برای پی سی ماکس محفوظ و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.
vn58_hifiman_he1000_over_ear_world_class

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

لطفا تا اطلاع ثانوی به دلیل وجود مشکل در خطوط تلفن ثابت فقط با تلفن همراه فروشگاه تماس حاصل نمایید. تمامی کالاهای دارای قیمت = موجود در انبار , اماده تحویل فوری + ارسال رایگان به سراسر کشور می باشند. مشتری گرامی هیچگونه نیازی به انجام هماهنگی جهت بررسی قیمت و موجودی کالاها قبل از نهایی کردن خرید خود ندارید. بازه زمانی تحویل تمامی کالاهای دارای قیمت به سراسر کشور از جمله تهران و سایر شهر ها 2 الی 3 روز کاری می باشد.
toggle